Home

 

Mail T (0299) 783 400

Beperkingen bij jonge kinderen in het verkeer
Meer video's
Sponsor Sponsor

SBZW Nieuwsarchief

Uitgelicht: Streng zijn is zinloos

Een gezellige sfeer in de klas lijkt vanzelfsprekend, maar is het niet altijd. Wat werkt om het weer gezellig te krijgen? Onderdrukken van het ongewenste gedrag? Of juist het versterken van het gewenste gedrag?

In dit artikel (verschenen in het OAB, oktober 2016) lees je welke aanpak – wetenschappelijk bewezen – effectief is.

Twee belangrijke punten die hierin worden beschreven zijn:

  • Een preventieve aanpak waarbij leerkrachten aan het begin van het schooljaar veel tijd besteden aan het uitleggen van regels en procedures en deze ook oefenen.
  • Klassenmanagement is het meest effectief als de leerkracht tegelijkertijd ook werkt aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Willemijn Huberts.

Terug naar het Nieuwsarchief