Home

 

Mail T (0299) 783 400

Beperkingen bij jonge kinderen in het verkeer
Meer video's
Sponsor Sponsor

SBZW Nieuwsarchief

Ouders geven gemiddeld een 8,1 voor de dyslexiezorg (ONL)

Onderwijszorg Nederland (ONL) heeft voor het 5e jaar op rij een zeer hoge cliëntbeoordeling gekregen voor de behandeling van dyslexie. Dit blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat in opdracht van EDventure door Parantion is uitgevoerd onder 315 cliënten. 
 
Directeur Annemarie Kaptein van EDventure is extra trots op dit resultaat, aangezien 2015 met het overgaan van de financiering van zorg naar gemeenten een roerig jaar is geweest.
Annemarie: ”Vanaf 2015 zijn gemeenten verantwoordelijk voor dyslexiezorg. Deze verschuiving heeft voor onze onderwijsadviesbureaus veel voeten in de aarde gehad. Op het gebied van het krijgen van toestemming voor behandelingen en de administratieve afhandeling van geboden zorg hebben we veel moeten uitzoeken. Het was pionieren voor zowel gemeenten als voor ons. Gelukkig zijn onze cliënten onverminderd tevreden over de zorg die zij hebben ontvangen."
 
Clienttevredenheidsonderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd door Parantion, een onafhankelijk onderzoeksbureau, onder ouders van de kinderen die gebruikmaken van bij ONL aangesloten dyslexiezorgverleners. ONL behandelt ieder jaar landelijk vele kinderen met ernstige enkelvoudige dyslexie waarbij ouders en scholen nauw betrokken zijn. 
98% van de ouders beoordeelt de deskundigheid van de behandelaar goed tot zeer goed. 
Maar liefst 95% van de ouders wil ONL bij anderen aanbevelen. 
Ruim 90% vindt de informatievoorziening tijdens de behandeling goed. Het uiteindelijke effect van de behandeling is natuurlijk het belangrijkst. 
Uit het onderzoek blijkt dat bij meer dan 90% van de kinderen de behandeling het gewenste doel wordt bereikt. 
94% van de kinderen leest en spelt beter, op een bij hun mogelijkheden en ontwikkeling passend niveau. 
 
Annemarie: "We werken momenteel hard aan het transformeren van onze zorg die de overgang naar gemeenten van ons vraagt. We zoeken naar nieuwe en slimme wegen om de kwaliteit van dyslexiezorg te verbeteren en om dyslexiezorg toegankelijk en betaalbaar te houden. Dit doen we heel nadrukkelijk samen met kinderen en ouders. Zij kunnen namelijk het beste aangeven wat hen helpt en motiveert beter te leren lezen en spellen. Het geeft veel voldoening om te zien dat onze leden daarin slagen. De waardering van ouders is bovendien een belangrijke inspiratiebron voor doorontwikkeling en innovatie van het ONL-zorgpad.”  
 
Terug naar het Nieuwsarchief