Home

 

Mail T (0299) 783 400

Beperkingen bij jonge kinderen in het verkeer
Meer video's
Sponsor Sponsor

SBZW Nieuwsarchief

De Campagnefabriek- een campagne voor jongeren om smartphonegebruik op de fiets tegen te gaan

Dinsdag 23 februari 2016 presenteerde de Stadsregio Amsterdam, de politie, XTNT, stichting TeamAlert en Schoolbegeleiding Zaanstreek Waterland (SBZW) op het Clusius College in Purmerend een nieuw verkeerseducatieprogramma voor middelbare scholieren in de Stadsregio Amsterdam: De Campagnefabriek. 
 
Klik hier om een filmpje te kijken over De Campagnefabriek.
 
Voor De Campagnefabriek ontwikkelen jongeren op school hun eigen campagne om smartphonegebruik op de fiets tegen te gaan. Met educatiemedewerkers van gespecialiseerde organisaties werken zij in groepjes aan hun eigen campagne. Hiervoor bedenken zij slogans, maken ze posters en filmpjes en ontwikkelen zij een gadget. Zo worden de deelnemers aan het denken gezet over smartphonegebruik tijdens het fietsen en overtuigen ze zichzelf van de gevaren. Een jury beslist vervolgens welke campagne het beste is en voor het winnende groepje wordt de bedachte gadget echt gemaakt. En die mag de klas op een later tijdstip op school gaan uitdelen aan hun medeleerlingen om ook hen te laten nadenken over de risico’s van smartphonegebruik op de fiets.
 
De eerste officiële Campagnefabriek werd op 23 februari gehouden door TeamAlert op het Clusius College in Purmerend. Vicevoorzitter van de Stadsregio Amsterdam Don Bijl, verkeersadviseur Sjoerd Rooth van de politie, verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen van XTNT en directeur Frans Sleebos van SBZW vormen speciaal voor deze gelegenheid de jury.
 










 
 
 
 


Vlnr: (achteraan): verkeersadviseur Sjoerd Rooth, directeur SBZW Frans Sleebos, vicevoorzitter SRA Don Bijl en verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen (vooraan) klas Clusius College Purmerend o.l.v. Team Alert en afdelingsleider Clusius College Gerard Ursem.
Terug naar het Nieuwsarchief